Saturday 29 September 2012

Ubat Perangsang

Untuk memastikan adrenalin sentiasa membara dan fresh terpaksalah kita menggunakan ubat perangsang agar situasi sentiasa panas dan membara. Apabila situasi dapat dikawal dan keseronokkan telah dikecapi maka tambahkan lagi ubat perangsang didalam dos yang sama agar mereka lupa akan keadaan sekeliling. GULP!


Ini adalah pengakuan salah seorang rakan saye didalam sesi pengajarannya. Hishhh! Terkejut bila dia menerangkan dia menggunakan bahan perangsang dan ia melibatkan pelajar-pelajar sekolah rendah menengah. 

Biar betol cikgu?

Itulah pertanyaan saya kepadanya? Dengan selamba dan penuh yakin dia mengangguk memang dia menggunakan ubat perangsang untuk pelajar-pelajarnya. Makin terkedu saye dan rasa macam nak hempok jer kepala dia dgn lappy ni.Tergamak dia mengkhianati anak bangsanya sendiri. Tetapi bila difikirkan balik, apa lojik dan motif dia menggunakan ubat perangsang didalam pengajaran dia.Bukannya pelajaran sex ( opps! ) yang dia ajarkan. Kehairanan dan semangat ingin tahu semakin memuncak dan adrenalin saya sendiri tengah menggelegak.Perlu pencerahan segera. Titik!

Apa jenis ubat perangsang yang cikgu gunakan didalam pengajaran cikgu? Soal saye.

Ohhh! Itu cikgu kena belajar dengan saya la sebab ubat ni special sikit. Adunan gaya tersendiri.

Jadi Cikgu bukan beli didalam internet atau kat farmasi?

Ye, dia tidak dijual. Cikgu berminat ke nak cuba? Soalnya.

Cis! Nak ajak aku cuba konon..( dalam hati je ni ). Ok, saya nak cuba tapi sebelum tu saye nak tengok dulu cikgu telan benda tu. Kalau saye tengok cikgu ok je...baru saya suruh kawan saya telan pulak sambil saye menuding ke arah Cikgu Ain. He he he..Mujur Ain tak dengar perbualan kami.

Ishhh! Apa pulak kena telan katanya dengan penuh kehairanan.

Habis kalau tak telan cikgu guna macamana. Cucuk ke ?, Soal saya lagi.

Tak payah semua tu. Cikgu ni melalut macam nak hisap dadah pulak.Dia ketawa, ketawa dan ketawa lagi. Dasar cikgu lelaki. Ketawalah.... ketawalah lagi sampai esok yea...Ingin saja saya bagi dia jurus ke tujuh agar dia tahu langit ni tinggi ke rendah. Mentang-mentanglah Guru Cemerlang...dia ingat dia bole buat sesuka hati kepada pelajar...Eh! aku ada sebut Guru Cemerlang ke tadi...alamakkk!

Ketawa cikgu jantan yang dapat title Guru Cemerlang tu semakin perlahan tetapi bila dia menoleh ke muka saya...ketawanya akan terkeluar kembali. Cis! Walaupun mulutnya ditutup dengan tangan saye masih lagi dengar.Cissss! 

Akhirnya dia mengalah. Cikgu oo cikgu. Cikgu mengajar subjek apa?, Soal dia perlahan.

Sains lah. 

Oooo...patutlah sensitif bila disebut ubat perangsang ni. Maafkan saya. Saya ni mengajar subjek matematik jadi untuk memastikan pelajar saya sentiasa didalam mood yang ceria terpaksalah saya gunakan ubat perangsang...ketawanya secara perlahan.

Ketawalah engkau ketawa...bisik saya.

Ubat perangsang apa yang cikgu gunakan? Saya masih lagi control ayu.Control Hani...control.

Hmmm...kalau cikgu ajar subjek matematik saya boleh ajarkan tetapi kalau subjek sains tu susahlah sikit  sebab terpaksa cipta cara-cara mengikut subjek sains yang cikgu ajar tu lah. Tapi tak mengapa. Saya boleh tunjukkan cara-cara untuk mereka terangsang. Gerenti.

Saya duduk dimeja dan bertentangan dengan cikgu jantan ni, dan dia mula menerangkan satu persatu. Bla bla bla bla bla bla...dan seterusnya hampir dua puluh lima minit.Akhirnya.....

Dumm! Saya menampar meja.Semua orang terkejut.

Kenapa cikgu tak cakap awal-awal. Lain kali jangan cakap double meaning.I tak suka tau. Menyusahkan orang je kata saye kepadanya. Tapi terima kasih banyak-banyak sebab mengajar saya membuat ubat perangsang.Patutlah dapat title guru cemerlang. Rupa-rupanya menggunakan ubat perangsang.

Dia tersenyum dan berkata lain kali bagi salam dulu baru tanya ok.

Lalalalalalalalala, saya berlalu dan buat-buat tak dengar. Malu sih!

Tentang ubat perangsang ni...insya Allah saya akan share dengan anda nanti..

Jumpa lagi

p/s : Peringatan kepada diri sendiri. Lain kali pikior dulu sebelum terjah, kan dah malu :P













4 comments: