Tuesday 25 September 2012

Manipulasi Pancaindera Sebagai Tool Yang Berguna

Assalam mualaikum warahmatullahi wabarakatuh


Hilang tumpuan didalam kelas adalah perkara biasa dan lumrah bagi setiap pelajar. Semua orang yang pernah bergelar pelajar pernah mengalami situasi ini. Bahkan pelajar dewasa pun tidak akan terlepas dari isu ini.

Kita akan terasa cukup indah semasa belajar didalam kelas apabila mendapat sesuatu berita yang mengembirakan. Terasa apa yang diajar cukup mudah untuk difahami malah kita akan ingati untuk satu jangka masa yang lama detik-detik ini termasuklah  suasananya, bau dan bunyian ketika itu semuanya terakam dengan cukup sempurna.
Berita gembira yang diterima merangsang emosi dan tindakan kita. Keadaan sebaliknya akan berlaku apabila berita buruk yang diterima. Situasi akan berubah dan kemungkinan kita akan terbawa-bawa sehingga berhari-hari. Emosi antara salah satu komponen utama didalam pembelajaran.



Jumpa lagi ['',]




2 comments:

  1. Wow! Nice blog here! Jom view saya juga!=) http://www.aimisyahirah.com/2012/11/urban-street-winter-photoshooting.html

    ReplyDelete
  2. PSA: I have to make one more piece from a polished titanium frame
    PSA: I have to make one more piece from a price of titanium polished titanium titanium athletics frame. Gives a lot of value as a decoration. I titanium teeth k9 have a few options and titanium nitride coating service near me I titanium element can see how to make the

    ReplyDelete