Monday 24 October 2011

Crash Malaysian MotoGP


Assalam mualaikum warahmatullahi wabarakatuh

Walaupun anda guna yang ori atau bukan, kalau telah ditakdirkan sampai masanya tidak akan ada kompromi walaupun sesaat. Itulah ketentuan takdir dan waktu yang telah tertulis di luh mahfuz. Izrail a.s tidak akan lambat atau mempercepatkan detik yang telah ditentukan untuk kita.

Marco Simoncelli, pelumba Gresini Honda, berusia 24 tahun, seorang pelumba professional, menghembuskan nafas terakhirnya pada 4.56 waktu Malaysia menurut sumber dari MotoGP.com.
Semasa sedutan rakaman, kemalangan itu berpunca dari kehilangan kawalan jentera yang ditunggangnya sebelum dirempuh dua pelumba lain iaitu Colin Edwards dan Valentino Rossi. Yang lebih malang topi keledarnya telah tercabut dari ikatan menyebabkan kecederaan yang dialaminya sangat serius.



The Man Who Lived To Race
Born in Cattolica, Italy on January 20,1987

4 comments:

  1. itu yg herannya camner boleh tercabut helmetnya. kalau dah nak ajal...

    ReplyDelete
  2. Asalam..
    Memangpun berdepn dengan maut aksi2 macam ni..apapun inilah manusia, ada yag dah cukup segalanya mau lagi mencuba sesuatu yang lasak dan risiko maut..dah ajal, setuju dengan tuan blog nia ya

    ReplyDelete
  3. @kakLiza - fullface pun bole tercabut kan..apalgi kalau gune yg apollo...mase kt kolej dulu ni le helmet yg saye mampu gune..appolo sbab ringan.

    @etuza - betul tu tuan...

    @Ungu Violet - ye betul tu..tu time dia kan..time kite lak tak tau lemcmana.. :)

    ReplyDelete