Thursday 6 January 2011

Malaysia Hari Ini

Gun's don't kill people...Drivers on cellphones kill people

Salam. cantik le kata-kata ni. Nak juga saya buat stiker atau banner nak lekatkan kat kereta atau kat depan simpang jalan sebagai tanda PERINGATAN menyedarkan rakyat Malaysia. Bercakap tentang sikap Rakyat Malaysia ni..memang cukup hebat. Betul ni. Bukan setakat bole jadi Juara Piala Suzuki 2010 sahaja malah lebih dari itu.

Kalau setakat drive keta sambil jawab phone itu biasa sangat. Tuan-tuan JPJ dengan tuan-tuan Polis Traffic pun dah malas nak ambil pot. Tapi pagi tadi fuhh..hebat wooo...bawak anak naik motor hantar ke sekolah. Penumpang depan,tengah dan belakang. Sibapak selamber je balas sms. Sebelah tangan pegang handle motor, sebelah lagi balas sms.Takpe Encik..kalo tak jadi ape-ape. Tapi kalo dah kena, jangan menyesal.

Hishh! Aku dok kata kat orang aku pun sama sifir dua kali lima jugak.Apa bezanya kalau atas jalan atau atas time highway radio highway drive keta, sebelah tangan control stering sebelah lagi sibuk cari channel radio THR ke, IKIM fm ke... kan ke tu juga membahayakan diri dan pengguna jalanraya yang lain. Lain le kalau drive kat Langkawi, kat sana takde timehighway radio highway straight macam kat sini. Bole le rilek-rilek sikit, easy drive le katakan.

Mungin ni sticker/banner yang sesuai untuk aku sebagai peringatan

Gun's don't kill people...Drivers on find stationchannel kill people

Lupa nak cakap...button channel keta aku duduk dekat stering lerr.. :)
 

No comments:

Post a Comment